Succesverhaal: hulp bij de crediteurenadministratie
- Dwayne Wesdorp
- 2 jul 2024
- 1 minuten om te lezen
Bijgewerkt op: 21 mrt

De crediteurenafdeling van het Slingeland ziekenhuis liep achter met het verwerken van inkoopfacturen, de stapel groeide en de druk nam toe. Onze opdrachtgever schakelde onze hulp in om meer dan 3000 achterstallige facturen weg te werken.
Problemen met factuurscanning
Door problemen met het scannen en herkennen van facturen werden niet alle facturen automatisch gematched met inkooporders. Terwijl er een structurele oplossing geïmplementeerd werd, hielpen we de crediteurenafdeling om de achterstand weg te werken en continuïteit te waarborgen.
Essentiele rol van de crediteurenafdeling
Ziekenhuizen zijn afhankelijk van een breed scala aan leveranciers voor medicijnen, medische apparatuur en hulpmiddelen, voedsel, schoonmaakdiensten en vele andere producten en diensten. Een efficiënte crediteurenafdeling zorgt ervoor dat leveranciers tijdig worden betaald, wat cruciaal is voor een continue toevoer van deze noodzakelijke middelen.
Resultaat
Het aantal facturen is teruggebracht naar circa 500 facturen. De situatie is onder controle.